ورزش یوگا یکی از ورزش هایی است که تمرکز بدنتان را به طور طبیعی و غریزی به سمت سلامتی و به دست آوردن تندرستی هدایت می کند.

فواید ورزش یوگا را بشناسید

هدف این ورزش تقویت و افزایش آگاهی و هماهنگی روی مغز و جسمتان است. از آنجایی که بیش از صد حرکت ورزشی یوگا وجود دارد از جمله حرکات تنفسی, حرکات کششی, و نیز حرکات آرامبخشی که ماهیچه های بدن را نرم و انعطاف پذیر می کنند. بسیاری از مطالعات نشان داده است که این ورزش باعث سالم ماندن افراد می شود.

فواید جسمانی یوگا

بسیاری از حرکات یوگا باعث می شود برخی از دردهای مزمن کاهش پیدا کنند از جمله کمردرد, آرتروز, سردرد, سندرم تونل کارپ. همچنین برخی از پزشکان می گویند که این ورزش باعث کاهش فشار خون و نیز بیخوابی می گردد.

از دیگر فواید جسمانی این ورزش:

بالا بردن انعطاف پذیری بدن
بالا بردن قدرت ماهیچه ها
تقویت تنفس
بالا بردن انرژی و احساس سرزندگی
تنظیم متابولیسم بدن
کاهش وزن
توانا کردن فرد در انجام تمرینات ورزشی
محافظت در برابر برخی صدمات و دردها
حفظ سلامت قلب
تنظیم گردش خون

فواید ذهنی این ورزش:

به غیر از فواید جسمانی این ورزش روی ذهن فرد اثرات مثبتی می گذارد از جمله: کاهش استرس. استرس هم روی جسم و هم روی ذهن ما اثر می گذارد و شما به راحتی می توانید به خودتان با انجام دادن تمرینات یوگا کمک کنید. گاهی استرس باعث اختلال در خواب افراد می شود به علاوه باعث بروز برخی دردها از جمله درد گردن و کمر درد نیز هست.

برخی از سردردها ناشی از استرس و ناراحتی می باشد. علاوه بر اینها این ورزش به تنفس فرد نیز کمک می کند و نفس کشیدن صحیح نیز برای آرامش ذهن بسیار موثر است.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *