آنهایی که فکر می‌کنند شاید در معرض سکته قرار بگیرند می‌توانند چای سبز را بعنوان نوشیدنی روزانه‌ی خود مصرف کنند.

تاثیر چای سبز بر کاهش وزن و بهبود عملکرد مغز

به نقل از ” ریدرز دایجست “؛  رژیم کشورهای شرقی به طور معمول با مصرف زیادی چربی اشباع شده، گوشت قرمز و قندهای تصفیه شده و کربوهیدرات‌ها همراه است و در این رژیم غذایی جای میوه‌ها و سبزیجات، غذاهای دارای فیبر مانند ماهی و مرغ خالی است.

با توجه به پژوهش‌های دانشگاه A&F در چین، ترکیبات چای سبز می‌تواند به عملکرد مغز، کاهش وزن و دیابت نوع ۲ کمک کند که همگی این موارد پیامدهای بهداشتی این رژیم را نشان می‌دهند.

در این مطالعه نشان داده شد که عصاره‌ی اپیگالاتچین گالات باعث کاهش مقاومت انسولین، چاقی و اختلالات حافظه در افرادی می‌شود که رژیم‌های پرچرب مصرف می‌کنند. در پایان مطالعه مشخص شد افرادی که رژیم غذایی پرفروکتوز مصرف می‌کردند نسبت به موش‌هایی که رژیم مشابه داشتند، وزنشان بیشتر شده است.

محققان همچنین تست‌های حافظه را با مصرف ترکیبات چای سبز روی موش‌ها انجام دادند. موش‌هایی که این مکمل‌ها را دریافت می‌کردند سریعتر می‌توانستند از پیچ و خم‌ها فرار کنند و مسیر کوتاهتری را پیدا می کردند.

مطالعات بیشتر و آزمایشات انسانی نیاز است، اما تیم پژوهشی معتقد است که شواهد قانع‌کننده‌ای وجود دارد که ترکیبات چای سبزعملکرد محافظتی برای مغز دارد و می‌تواند مقاومت به انسولین را بهبود بخشد.

یکی از نویسندگان می گوید: عادت باستان نوشیدن چای سبز می‌تواند جایگزین قابل قبول پزشکی برای مبارزه با چاقی، مقاومت به انسولین و اختلال حافظه باشد.در عین حال باید این مسئله را مدنظر داشته باشیم که نمی‌توانیم اثرات بهداشتی یک رژیم غذایی خاص را با اثرات چای سبز جایگزین کنیم و باید نوشیدنی‌های گیاهی را به طور منظم عوض کنیم.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *