می خواهید برای خاص ترین روز زندگی تان آماده شوید؟ حتماً می دانید که تناسب اندام برای عروسی مسئله ای است که نمی توان از آن غافل شد، علی الخصوص وقتی که به روز پرو کردن لباس عروسی تان نزدیک می شوید. هرچند که روز عروسی روز جشن و شادمانی است ولی استرسی که با خود به همراه دارد را نمی توان نادیده گرفت.

آماده شدن برای جشن عروسی و آماده کردن لیست مهمان ها، انتخاب آرایشگاه، انتخاب تالار و تنظیم برنامه عروسی تنها تعداد کمی از چیزهایی هستند که می توانند سلامت ذهن و بدنی یک زن و شوهر جوان را در ابتدای راه درگیر خود کنند.

متأسفانه، تناسب اندام در شب عروسی یکی از نکاتی است که بخاطر وجود مسائل حاشیه ای بسیار دیگر از آن غفلت می شود. چونکه همه نو عروسها بدون استثناء می خواهند در شب عروسی شان زیباتر از شبهای دیگر زندگی شان باشند، دست به رژیمهای خطرناک و سختی می زنند که نه تنها اسیب جدی به بدنشان خواهد رساند بلکه انرژی شان را برای این روز بزرگ از دست داده و دیگر نیرویی برای بهترین بودن در این مراسم نخواهند داشت.

چرا انقدر تناسب اندام در مراسم عروسی هر شخص مهم است؟ احتمالاً عامل اصلی این درگیری ذهنی استرس زیادی است که بر روی عروس وارد می شود. اگر بخواهیم واضح تر بگوییم استرس که تنها در نتیجه اتفاقات بد به وجود نمی آید، استرس می تواند نتیجه چالش وفشار زیاد ناشی از یک اتفاق خوب نیز باشد. مثال خوبی که در این زمینه می توانیم بزنیم مثال مراسم عروسی است.

حال چه کاری از دست ما ساخته است؟ چگونه استرس کمتری را تجربه کنیم؟ به نظر ما بهترین کاری که می توانید برای غلبه بر استرس تان انجام دهید رسیدن به تناسب اندام است. ورزش منظم و تغذیه سالم در رسیدن به تناسب اندام کمک شایانی می کند و به شما این امکان را می دهد تا راحت تر بتوانید بر استرس تان غلبه کنید. دهه های متمادی است که مطالعات دانشمندان نشان دهنده این نکته است که همراه کردن ورزش با رژیم غذایی مناسب می تواند سطح استرس فرد را کاهش دهد و درنهایت، هرچقدر بدن سالمتری داشته باشیم ، به همان میزان قدرتمان برای غلبه بر استرس بیشتر خواهد شد.

به همین علت است که تناسب اندام در مراسم عروسی دارای اهمیت زیادی است. یکی دیگر از علتهایی که باعث می شود عروس ها و دامادها ذهنشان درگیر تناسب اندام باشد این است که می خواهند در مراسم عروسی بهترین حالت ظاهری خود را داشته باشند. حس شما را درک می کنیم که می خواهید هرکسی که به شما نگاه می کند، لب به تحسین بگشاید و از زیبایی و تناسب اندامتان تعریف کند. اما فقط ابعاد منفی این قضیه را در نظر نگیرید، درکنار اینکه این مراسم اتفاقی خاص وجالب است می تواند انگیزه ای برایتان باشد که به دنبال لاغری و تناسب اندام بروید.

فقط حواستان به این نباشد که لاغر و باریک به نظر برسید، رژیم غذایی قبل از مراسم عروسی شما باید باعث درخشش چشم ها و پوستتان نیز بشود، پس بهتر است قبل از شروع هرگونه برنامه غذایی خاصی مطمئن شوید که تمام نیازهای بدن شما را برآورده می کند.

بیشتر از همه چیز بهتر است به فکر سلامت جسمی و روانی تان باشید زیرا مراسم عروسی تنها یک روز است و اینکه بخواهید خود را برای یک روز این مقدار به زحمت بیاندازید، کار درستی نیست.

سعی کنید تا جایی که امکان دارد از استرس دوری کنید، زیرا استرس یکی از مشکلات قبل از عروسی است که می تواند تعادل هورمونی شما را برهم بزند و باعث به وجود آمدن جوش و یا حتی خشک شدن و چرب شدن بیش از حد پوست شود.

اما چیزهای زیادی وجود دارد که درهر صورت می توانید بخورید، مثلاً مقدار زیادی سبزیجات بخورید، چون حاوی فیبر بوده و به گردش خون و قابلیت ارتجاعی پوستتان کمک می کنند و به بدنتان آنتی اکسیدان می رساند تا رادیکال های آزاد موجود در خون که عامل اصلی سرطان است از بین برود. به همین خاطر باعث احساس خوبی در شما می شوند.

اگر تصمیم تان برای رسیدن به تناسب اندام در مراسم عروسی جدی است از همین امروز شروع کنید و حتی یک روز را هم از دست ندهید.

 

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *