به گزارش سلام تی ،  طبیعت نارنگی سرد است،  نارنگی منبع غنی ویتامین “ث” و بتاکاروتن است.

نارنگی برای کاهش تب و رفع تراکم خون در کبد مفید است و به اعتقاد برخی به خاطر خاصیت ضدعفونی کننده‌اش می‌تواند در درمان “سفلیس” نیز موثر باشد.

وجود مقادیر فراوانی ویتامین “آ” در نارنگی برای پیشگیری از سرطان مفید است.

نارنگی را مسکن خوبی برای سلسله اعصاب بدن  و خون را تصفیه و زیاد می‌کند.


افرادی که از بی‌خوابی رنج می‌برند و شب‌ها نمی‌توانند خواب آرام و راحتی داشته باشید، بهتر است یک تا دو ساعت قبل از خواب چند عدد نارنگی میل کنند.

نارنگی را میوه‌ای اشتهاآور است.  نارنگی علاوه بر خاصیت اشتهاآوری از جمله میوه‌هایی است که برای قلب و معده مقوی بوده و به‌عنوان یک اشتهاآور طبیعی برای بیماران کم‌اشتها و افرادی که تمایل به افزایش وزن دارند، تجویز می‌شود.

نارنگی به دلیل داشتن ویتامین‌های “ث”، “آ” و “ب” مفرح قلب است و می‌تواند اعمال قلب را تنظیم کند،  این میوه همچنین ادرار آور خوبی است و از این رو می‌تواند سموم بدن را دفع کند.

نارنگی چسبندگی خون را معالجه می‌کند، اظهار کرد: در نتیجه مصرف نارنگی می تواند تصلب شرایین، ورم جدار ورید و سیاه شدن شریان، فلج ناقص و آنژین را بهبود بخشد.

وجود مقادیر فراوان منیزیم در نارنگی،وجود منیزیم بالا در نارنگی موجب فعالیت بهتر عضلات، دستگاه گوارش و سیستم عصبی می شود. همچنین نارنگی به خاطر داشتن میزان فسفر و کلسیم بالا، یکی از میوه‌هایی است که در تشکیل استخوان و اسکلت بدن موثر است. همچنین نارنگی به خاطر داشتن فسفر زیاد و ویتامین‌های فراوان، باعث تقویت حافظه و هوش می‌شود.

 

میوه پرخاصیت که شما را چاق می کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *