پیشگیری از سرماخوردگی‌ در زمستان

پیشگیری از سرماخوردگی‌های زمستانی

یکی از لذت بخش­ترین کارهای دنیا قدم زدن در پاییز بر روی برگ‌های رنگی رنگی است، که پیاده‌روها و خیابان‌ها را سنگ فرش می‌کنند. پاییز فصل عاشقانه‌ها مرموز است و حتی خونسردترین انسان‌ها را نیز برای قدم زدن‌های پاییزی هیجان زده می‌کند.

بعد از پاییز فصل زمستان فصل شب نشینی­های طولانی است؛ که می‌تواند برای تفریحات جذاب زمستانی مورد توجه واقع شود؛ اما عروس فصل‌ها پاییز و در پس آن زمستان همیشه هم حامل خبرهای خوش نیستند؛ زیرا بادهای سرد و خنک این دو فصل سبب ایجاد سرما خوردگی‌های طولانی، سرفه، آب‌ریزش بینی و … می‌شود.

به گونه‌ای که ترجیح می‌دهید جز برای انجام کارهای ضروری در طول این فصل­ها از خانه خارج نشوید. با ما همراه باشید و با راه‌های کنترل و مقابله با سرما خوردگی آشنایی بیشتری پیدا کنید. تا بتوانید از نیمه دوم سال نیز مانند نیمه اول لذت ببرید.

دست‌هایتان را بعد از لمس دست‌های دوستانتان بشویید

یکی از آیین‌هایی که در هنگام دیدار با افراد گوناگون جهت ابراز صمیمیت بیشتر اجرا می­شود. بغل کردن، روبوسی و دست دادن است. هر چند دست دادن نسبت به دیگر روش‌ها متداول‌تر است و ممکن است در طول روز با افراد زیادی در محیط کار و… دست دهید.

به شما توصیه می‌کنیم که بعد از هر بار دست دادن حتماً دست‌هایتان را با آب و صابون بشویید. حتی در صورتی که به مواد شوینده دسترسی ندارید، سعی کنید دست‌هایتان را با آب ولرم شستشو دهید. تا هر گونه میکروب موجود در دست‌ها به طور کامل از بین برود.

به هیچ عنوان بینی و صورتتان را لمس نکنید

لمس کردن صورت و بینی با دست‌های آلوده در سریع‌ترین زمان ممکن می‌تواند انواع میکروب‌ها را وارد بدن شما کند؛ بنابراین تا حد امکان در طول روز از لمس کردن صورت یا بینی­تان اجتناب کنید. تا به بیماری‌های گوناگون موجود در محیط مانند سرما خوردگی مبتلا نشوید.

حتما بخوانید :  چگونه از ساعات عمرمان استفاده کنیم ؟

 

ساعت خواب کامل داشته باشید

بدن در طول شبانه روز به ۶ تا ۸ ساعت خواب شبانه نیاز دارد. در صورتی که بیش از حد لازم از بدنتان کار بکشید و علیرغم خستگی فراوان استراحت کافی نداشته باشید. بدن در برابر نفوذ میکروب‌ها و بیماری‌های گوناگون مقاومتش را از دست خواهد داد؛ بنابراین سعی کنید در طول شبانه روز خواب کافی داشته باشید. تا بدن از قدرت لازم جهت مقابله با بیماری‌های گوناگون برخوردار باشد.

مصرف میوه‌ها و سبزیجات را جدی بگیرید

میوه‌ها و سبزیجات تازه از ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌های زیادی در ترکیباتشان برخوردار هستند. که سبب افزایش مقاومت بدن در برابر بیماری‌های فصل سرما خواهد شد. در این میان لیمو شیرین، شلغم و پرتقال از طرفداران بیشتری برخوردار هستند. به گونه‌ای که با مصرف یک لیوان آب پرتقال یا چند عدد شلغم پخته، می‌توانید خودتان  را به طور کامل در برابر سوز و سرمای زمستانی بیمه کنید.

حتماً واکسن آنفولانزا  بزنید

واکسن‌های آنفولانزا که جهت تقویت قدرت ایمنی بدن تهیه شده‌اند، سبب افزایش مقاومت بیشتر در برابر نفوذ سرمای زمستانی خواهد شد. به گونه‌ای که ویروس خفیف موجود در واکسن‌های آنفولانزا سبب افزایش استقامت بدن در برابر نفوذ بیماری‌های گوناگون خواهد شد.

تا حد امکان در ابتدای پاییز این واکسن را تزریق کنید؛ زیرا در فصل زمستان این واکسن کمیاب‌تر و گران قیمت‌تر خواهد بود. همچنین فراموش نکنید که در صورت ابتلا به سرما خوردگی ، این واکسن تأثیری بر روی بدن نخواهد داشت.

ورزش کردن را فراموش نکنید

ورزش کردن علاوه بر ایجاد شادابی و طراوت، قدرت ایمنی بدن را نیز افزایش می‌دهد؛ بنابراین افراد ورزشکار کمتر از سایر افراد در برابر معرض ابتلا به بیماری‌های گوناگون مانند آنفولانزا و سرما خوردگی قرار می‌گیرند.

حتما بخوانید :  چگونه بر استرس خود غلبه کنیم

از این رو در هنگام روز نرمش‌های منظم انجام دهید، تا بدن از قدرت کافی برای مقابله با بیماری‌های گوناگون برخوردار باشد.

 

مراقب تماس‌های مکرر در مکان‌های عمومی باشید

هنگامی که بیرون از منزل به سر می‌برید و در محل کار، ایستگاه‌های اتوبوس و … هستید، بیماری‌هایی مانند سرما خوردگی در کمین شما هستند. مکان‌های عمومی به دلیل وجود افراد متعدد امکان انتشار ویروس و آلودگی را بیشتر می‌کند.

بنابراین سعی کنید تا حد امکان از ماسک استفاده کنید و از لمس دستگیره‌های در و… پرهیز کنید، تا خطر انتقال بیماری به حداقل میزان ممکن کاهش پیدا کند. در محل کار نیز سعی کنید از لیوان، بشقاب و سایر وسایل شخصی استفاده کنید، تا کمتر در معرض ابتلا به بیماری آنفولانزا قرا بگیرید.

 

دمنوش های طبیعی (نیوشا) را جدی بگیرید –

هیچ چیز به اندازه یک نوشیدنی گرم در طول فصل سرد زمستان سرحالتان نمی‌کند. دمنوش های تهیه شده از گیاهان مختلف با وجود دارا بودن آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد مغذی، سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کنند. تا در برابر بیماری گوناگون از استقامت کافی برخوردار باشد. برای تهیه دمنوش ها می‌تواند به کانال تلگرام دمنوش نیوشا مراجعه کنید و از قیمت دمنوش نیوشا مطلع شوید.

جهت تهیه دمنوش های می‌توانید از برگ‌های خشک شده گیاهان دارویی استفاده کنید؛ هم­چنین می‌توانید از اسانس‌های این گیاهان نیز جهت بهره­مندی از خواص دمنوش های گیاهی بهره بگیرید.

جهت مطالعه بیشتر خواص دمنوش های گیاهی می‌توانید مقاله‌های بهترین دمنوش های لاغری و و انواع دمنوش های گیاهی و خواص آن‌ها را مطالعه فرمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *