ازمهم ترین عامل پیشگیری کننده، رژیم غذایی سرشار از مواد غذایی لازم و بسیار کم کالری میباشد.

غذاهای کم کالری برای لاغر شدن کدام اند

استفاده از خوراکی‌هایی که به طور طبیعی دارای کالری کمی هستند و سبب چاقی و اضافه وزن نمی‌شوند برای داشتن یک رژیم غذایی متعادل و سالم ضروری می‌باشد.در اینجا تعدادی از غذاهای کم کالری را آورده ایم.

با خوردن مواد زیر کالری خیلی کمی به بدن خود برسانید در نتیجه بدنی سالم و اندامی مناسب داشته باشید.

سبزیجات :

کدو، کلم، اسفناج، شلغم، کلم برگ، کرفس، فلفل قرمز، خیار، سیر، مارچوبه، کلم بروکلی، کلم گل، لوبیا سبز، پیاز، گوجه فرنگی، پیازچه، تره فرنگی.

میوه هایی همچون :

سیب، گریپ فروت، لیمو، پرتقال، توت فرنگی، نارنگی، آناناس، مانگو، آلو.

سیب و گلابی دارای آب فراوانی بوده که اگر آنها را با پوست مصرف کنید فیبر بیشتری را دریافت خواهید کرد و مدت زمان بیشتری احساس سیری می کنید.

کدو سبز مملو از انواع ویتامین‌های مفید بدن و فیبرهای غذایی میباشد که به ما در تناسب اندام کمک می‌کند

تهیه صبحانه از سفیده تخم مرغ:

برای تهیه این نوع صبحانه مقدار زیادی پروتئین در اختیار شما قرار داده و ۳ عدد تخم مرغ تازه بردارید، زرده ها را از سفیده های آن ها جدا کرده و سپس سفیده ها را خوب هم بزنید و با مقداری گوشت کم چربی، مثل گوشت بوقلمون یا مرغ مخلوط کرده و اگر گوشت نمی خورید،

به جای آن از لوبیا، پنیر کم چرب، یا سبزی تازه و یک قاشق سس سالسا استفاده نمایید. ترجیحاً از یک نان گندم سالم و کم کالری استفاده نموده.

سینه بوقلمون دارای پروتئین زیادی دارد و هم ویتامین‌B6 و B3. ویتامین‌های B به بدن کمک می‌کنند تا موادغذایی را تجزیه و آنها را به انرژی تبدیل کند.

حبوبات منبع غنی پروتئین و فیبر بوده و بهترین جایگزین گوشت قرمز محسوب شده. از آن‌ها برای تهیه‌ی غذا و سالادها استفاده کنید. نمک دریایی کامل (فرآوری نشده) حقیقتاً نوعی از مواد کالری منفی بوده و استفاده ان توصیه شده.

قارچ :قارچ نه تنها دارای کالری پایینی می‌باشد، بلکه به دلیل داشتن عطر و طعم قوی سبب می‌شود خیلی زود اشتهای شما کاهش یابد و دیگر به غذا خوردن تمایل نداشته باشید.

ماهی کباب شده یا پخته شده هم گزینه مناسبی برای رژیم غذایی بوده که کباب شده ان ترجیح داده میشود . از ماهی های روغنی، مثل سالمون، تون یا ساردین اجتناب نکنید. چربی آن ها برای پوست، مو و بینایی شما سلامتی آور بوده. همچنین شما را برای مدت زمان طولانی تری سیر نگه خواهد داشت .

با اضافه کردن پونه، رزماری، جعفری، شوید، فلفل، آویشن و هر سبزی یا چاشنی دیگری درست کنید. ماهی را تا ۱۵ دقیقه کباب کنید و غذا را با سبزیجات سبز سرو و یا نصف برگ نان مصرف شود کنید.

برای چربی سوزی و کاهش اشتها انواع سالادهای بدون سس بسیار مفید بوده. اگر به این سالادها روغن زیتون و سرکه سیب اضافه نمایید که عالی می‌شود. سرکه و زیتون هم به سالاد شما طعم می‌دهد و هم بدون کالری و چربی‌سوز بوده.

سوپ های بدون خامه به دلیل داشتن آب فراوان با حداقل کالری، شما را مدت زمان بیشتری سیر نگه داشته و اگر قبل از غذای اصلی خورده شوند در معده جای زیادی می گیرند و به همین ترتیب برای غذاهای پرکالری جای مختصری وجود خواهد داشت.

اما به شما پیشنهاد می گردد که با اضافه کردن مقداری مرغ و سبزیجات تازه می توانید از سوپ خود به عنوان غذای اصلی نیز استفاده کنید و از خوردن نان به همراه سوپ جلوگیری کنید.

سینه ی مرغ پر شده با اسفناج: برای تهیه ی این غذا به مقداری فیله ی مرغ، یک فنجان برگ اسفناج، یک پیاز قرمز خرد شده، یک فنجان پنیر فتا، یک قاشق سوپ خوری روغن زیتون، مقداری فلفل و نمک نیاز دارید. فیله را گرد کرده، سپس ۴ الی۵ دقیقه پیاز را در روغن زیتون سرخ کنید،

اسفناج و سپس پنیر، فلفل و نمک را اضافه کرده ، همه آن ها را در فیله مرغ بپیچید و سپس با یک خلال دندان محکمش کنید. مرغ شکم پر را بر روی حرارت ملایم هشت تا ده دقیقه پخته و یادتان باشد که هر لحظه مرغ را به خوبی بغلتانید تا خوب مزه دار شود.

دارچین می تواند میزان قند خون را کنترل نماید و مصرف دارچین می تواند اشتها را مخصوصا در کسانی که به دیابت نوع دو مبتلا هستند به میزان قابل توجهی کاهش بدهد.

ژلاتین بدون شکر : اگر شما طرف‌دار دسر و تنقلاتی از قبیل شیرینی و بستنی هستید، باید بدانید یک پیاله ژلاتین بدون شکر جایگزین بسیار مناسبی برای آن‌ها می‌تواند باشد. در حالی که کالری کمی را داشته.

برای نوشیدنی از اب و دوغ کم چرب استفاده کنید تا حدالامکان از مصرف دلستر و نوشابه خود داری کنید و درصورت هوس کردن از مواد بدون قندی ان ها استفاده کنید، بدانید که آب بهترین نوشیدنی برای همه گروه‌ها‌ی سنی بوده و هیچ کالری‌ای ندارد. اگر می‌خواهید وزنتان را کاهش بدهید، آب باید نوشیدنی اصلی شما باشد.

چای سبز با تحریک بدن و سوزاندن چربی های شکمی سبب کاهش وزن می شود. چای سبز حاوی فیتوکمیکال موسوم به کاتچین میباشد که می تواند سبب افزایش سرعت متابولیسم بدن شود.

کرفس یکی از سبزی‌های پر مصرف در اشپزی میباشد و هر ساقه متوسط آن تنها شش کالری انرژی در خود ذخیره دارد. یک فنجان پر از کرفس می‌تواند یک‌سوم از نیاز روزانه‌ بدن شما به ویتامین K، A، فیبرهای غذایی، فولات و پتاسیم را برآورده‌ میسازد.

آجیل های بی نمک یک میان وعده عالی و مغذی محسوب شده. این مواد منابع غنی از پروتئین، فیبر و چربی های سالم برای قلب بوده.

تحقیقات اخیر نشان داده است که آجیل ها نقش بسزایی را در فرآیند کاهش وزن و بهبود سطح کلسترول خون ایفا می کنند. بنابراین پیشنهاد می کنیم که در طی روز به اندازه ۸ الی ۱۰ عددآجیل  را حتما مصرف نمایید.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *