توصیه های تغدیه ای برای دوچرخه سواران

همیشه ورزش به تنهایی کار ساز نیست! طبق تحقیقات، ۷۰% تغذیه، ۲۰% ورزش و ۱۰% خواب بر تغییرات فیزیولوژیکی بدن موثر است. در این مقاله قصد داریم چند توصیه ی تغذیه ای که مرتبط با چای سبز می باشند و هم بهترین زمان نوشیدن چای سبز را شرح دهیم.


 

 

⚫️ چای سبز

نوشیدن چای سبز مزیت سلامتی بسیاری دارد و مهمتر از همه برای دوچرخه سواری است. به نظر میرسد چای سبز مقدار چربی را که به عنوان سوخت مصرف میکنید، افزایش میدهد

⚫️ بیوفلاونوییدها

ترکیبا شیمیایی که به طور طبیعی در غذاها یافت میشوند. تحریک تولید میتوکندری در ماهیچه، تولید سلول های ماهیچه بیشتر، مزیت بزرگ آن است.

⚫️ کافئین

کافئین عملکرد را بهبود می دهد. محتمل ترین مکانیسم عملکرد آن تحریک سیستم عصبی مرکزی و افزایش عملکرد آن است.

 

زمان های مناسب مصرف چای سبز :

✅  بهترین زمان نوشیدن چای سبز؟

✅۲ الی ۳ فنجان در روز

✅ ۲ ساعت پیش از خواب

✅ ۲ ساعت پیش یا پس از یک وعده غذایی

✅ بیشتر در تابستان، کمتر در زمستان

✅ ۳۰ دقیقه پیش از شروع تمرین ورزشی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *