سیب بااینکه یک میوه آسیایی است اما به‌عنوان نماد دنیای غرب محسوب شده و پس از مانگو و موز، سومین میوه محبوب دنیاست.

۲۵ حقیقت درباره سیب

ما هم آن را به‌عنوان میوه مصرف نموده و هم در کیک‌های مختلف استفاده می‌کنیم. اما آیا درباره تولید و تاریخچه این میوه چیزی می‌دانید؟ در اینجا ۲۵ حقیقت درباره این میوه را در اختیارتان قرار می‌دهیم تا با این میوه بیشتر آشنا شوید.

سیب در حقیقت نوعی رز است و از خانواده گل‌های رز به شمار می‌رود. میوه‌های دیگری هم شامل این خانواده هستند، مانند: گلابی، بادام، زردآلو، گیلاس، آلو، تمشک و هلو.

۲۴. باوجوداینکه تنها سیب صحرایی بومی آمریکای شمالی است، اما امروزه بیش از ۲۵۰۰ نوع مختلف سیب در آمریکای شمالی کشت می‌شود.

۲۳. جانی اپلیزد (Johnny Appleseed) (که نام واقعی‌اش John Chapman) است در تمام قسمت‌های آمریکا درخت سیب کاشت، اما این کار او به علت فقیر بودن یا خوب بودن نبود. در آن زمان اگر در یک زمین بیش از ۵۰ درخت می‌کاشتند صاحب آن زمین می‌شدند. او این درخت‌ها را می‌کاشت و سپس زمین‌ها را به مردم می‌فروخت

۲۲. استعمارگران از اروپا سیب را به تمام قسمت‌های آمریکا بردند. اما سیب بومی اروپا هم نیست، البته به‌جز سیب صحرایی. احتمال می‌رود که سیب بومی آسیا باشد و توسط رومی‌ها به اروپا برده شود.

۲۱. نیمی از درخت‌های کاشته شده دنیا سیب هستند و بیشتر در پنج کشور ایالات‌متحده، چین، ترکیه، ایتالیا و هلند، کاشته می‌شود.

۲۰. اگرچه میزان قند سیب بالاست اما به دلیل فیبر زیاد قند خون را افزایش نمی‌دهد و شاخص گلیسمی آن پایین است. به همین دلیل است که در برخی از رژیم‌های بدون قند از پوره سیب استفاده می‌شود. سیب در مقایسه با میوه‌های دیگر مانند موز، برای قند خون مناسب‌تر است.

۱۹. اولین درخت‌هایی که در آمریکا کاشته شدند برای خوردن مناسب نبودند و به‌شدت خشک و بدمزه بودند. اما برای شراب سیب و کنیاک مناسب بودند، بااینکه مصرف مشروبات الکلی در بیشتر ایالت‌ها ممنوع شد، بخصوص در قسمت‌های روستایی. به همین دلیل از طرف دولت بسیاری از درختان سیب را بریدند.

۱۸. سیب، کمپوت سیب، آب سیب و سرکه سیب سرشار از اسیدمالیک است که می‌تواند سنگ صفرا را از بین ببرد. (البته در ابتدا باید با پزشک خود مشورت کنید.)

۱۷. بااینکه پای سیب در آمریکا بسیار معروف است اما در اصل یک دسر اروپایی به شمار می‌رود.

اولین دستور تهیه پای سیب به سال‌های ۱۳۰۰ و در انگلستان بازمی‌گردد. حتی خود سیب هم بومی آمریکای شمالی نیست، آن‌وقت چطور ممکن است که پای سیب بومی آمریکا باشد. همچنین در آن زمان پوست سیب را نمی‌خوردند. در آن زمان برای تهیه پای سیب از لوازم چوبی استفاده می‌شد.

۱۶. اگر قرار باشد روزانه یک سیب بخورید، ۲۰ سال طول می‌کشد تا همه ۷۰۰۰ نوع سیب جهان را بخورید.

۱۵. میزان فیبر یک سیب متوسط دو برابر یک متاموسیل است (۴,۵ گرم). علاوه بر این مزه‌اش هم بهتر است.

۱۴. سیب در اسطوره‌ها جایگاه ویژه‌ای دارد. نه تنها گفته می‌شود که حوا با خوردن سیب از بهشت خارج‌شده، بلکه طبق اسطوره نورس سیب جوانی جاودانه به انسان می‌بخشد. در اساطیر یونان، اریس برای شروع جنگ تروجان از یک سیب طلایی استفاده کرد.

در سمبل‌های سلت ها، شکوفه سیب نماد زادوولد، و در دنیای دیزنی هم ملکه شرور با خوراندن سیب زهرآلود به سفیدبرفی او را به خواب می‌برد.

۱۳. یک پای سیب متوسط به ۴ سیب بزرگ یا حدود ۶ سیب متوسط نیاز دارد. همیشه بهتر است از یک سیب اضافه استفاده کنید. اگر پای سیب اضافه بیاید خیلی بهتر است تا اینکه از سیب کم استفاده کنید.

۱۲. یک گالن سیب معادل ۱۹ کیلو سیب، حدود یک گالن شراب، ۲۱ پای سیب و حدود ۲۰ لیتر پوره سیب، است.

۱۱. ۲۵% حجم سیب از هوا تشکیل شده به همین دلیل است که بر روی آب باقی می‌ماند.

۱۰. تا سال‌های ۱۶۰۰ میلادی و پیش از ترجمه کتاب مقدس، برای تمام میوه‌هایی که از خانواده توت نبودند کلمه “سیب” استفاده می‌شد. به همین دلیل است که تصور می‌شود حوا سیب خورده بود.

۹. برخی محققان به این نتیجه رسیده‌اند که مصرف سیب احتمال سرطان را کاهش می‌دهد. کوئرسیتین، پروسیانیدین، پکتین و ویتامین ث، سلامت شما را حفظ کرده و از پیشرفت سرطان جلوگیری می‌کنند.

۸. سیب رنگ زیبایی به پوست شما می‌بخشد. سرکه سیب چربی پوست که به آکنه منجر می‌شود را از بین برده اما pH پوست را متعادل می‌کند که از پرچرب شدن پوست جلوگیری می‌کند و رنگ آن را بهتر می‌سازد.

۷. مردی به نام رابرت پرینس برای اولین بار در سال ۱۷۳۰ در نیویورک یک گلخانه باز کرد. او درخت سیب به فروش می‌رساند و حتی جرج واشنگتن هم به دیدار او رفت.

۶. یکی از سرگرمی‌های جرج واشنگتن هرس کردن درخت‌هایش بود. گفته می‌شود این کار استرس او را از بین می‌برد.

۵. باید بدانید که سم سیانید از دانه سیب تهیه می‌شود. اما نگران نباشید، برای دریافت تأثیر سیانید باید ۲۰۰ دانه/ هسته ۱۰ سیب را بجوید.

۴. اولین درختان سیب در خاک ایالات‌متحده، توسط استعمارگران و در ماساچوست کاشته شد.

۳. درختان سیب می‌توانند تا همیشه میوه تولید کنند. ۱۰ سال طول می‌کشد تا یک دانه به درخت سیب و میوه تبدیل شود.

۲. میزان چربی، سدیم، و کلسترول سیب صفر بوده و ۸۰ کالری دارد. اگر می‌خواهید از رژیم کم قند استفاده کنید، شکر یکی از بهترین گزینه‌ها است.

۱. ترس از سیب و یا ترس از خوردن سیب Malusdomesticaphobia نام دارد. نام علمی درخت سیب Malus domestica نام دارد.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *